Przygotowanie skonfigurowanej postaci uruchamialnej komponentów systemu dLibra w nowej wersji powinno zacząć się od użycia instalatora nowej wersji w celu przygotowania tych komponentów w postaci wstępnie skonfigurowanej. Otrzymane w skutek tego komponenty powinniśmy skopiować do katalogu docelowego dla nowej wersji systemu dLibra . Zaleca się zastosowanie struktury katalogów analogicznej do przedstawionej poniżej (założono, że poszczególne modułu umieszczone są w podkatalogach pewnego katalogu podstawowego - tutaj /dlibra/ ):
/dlibra/dlibra-server- 2.2 / , /dlibra/dlibra-webapp- 2.2 / - katalogi z poprzednią wersją komponentów systemu dLibra, która ma zostać zmigrowana do nowej wersji.
/dlibra/dlibra-server- 2.5 / , /dlibra/dlibra-webapp- 2.5 / - katalogi z nową wersją komponentów systemu dLibra, wstępnie skonfigurowaną przez instalator.
/dlibra/dlibra-webapp-work/ - katalog z danymi gromadzonymi przez Aplikację Czytelnika.
/dlibra/dlibra-content/ - katalog z treścią i indeksami wyszukiwawczymi.
Następnym etapem tego kroku migracji powinno być przeniesienie zmian samodzielnie wprowadzonych w starej wersji systemu dLibra do nowo utworzonej wersji. Zmiany mogą dotyczyć dwóch rodzajów plików - plików binarnych (biblioteki, elementy graficzne itd.) i plików tekstowych (pliki konfiguracyjne, szablony, elementy wyglądu aplikacji czytelnika itd.). Postępowanie w przypadku przenoszenia tych dwóch rodzajów plików opisano w następnych punktach.